Brief van Julie
Ik was vorige week op een feestje en er kwam mij iemand op een lieve manier aanspreken:
“Oo jij bent Julie van think tomato! Ik ben mega fan van jouw saus maar kan je ze niet goedkoper maken? Want ze is wel wat duur…”
Ik heb haar toen uitgelegd dat ik - sinds het begin van think tomato - absoluut niet wil inboeten aan kwaliteit.
Sinds 2020 vertrek ik vanuit verse kerstomaten (in elke pot think tomato zitten bijna 500g kerstomaten), niet van een passata.
Ik werk met pure ingrediënten en ik laat de saus lang sudderen, zoals ik ze thuis vroeger maakte. Dit alles vertaalt zich in een premium product met een premium prijs.
Ze begreep mijn uitleg helemaal en had zelf respect voor mijn standpunt.
Als ik de prijs begin aan te passen, dan heeft dat een rechtstreekse invloed op de kwaliteit van think tomato en dat wil ik absoluut niet. Er zijn trouwens al genoeg andere (goedkopere) tomatensauzen op de markt, en dat is helemaal ok!
Maar wanneer je de smaak van think tomato kent, dan begrijp je de meerwaarde.
Ik merk dat ik andere mensen / merken / ketens aan het inspireren ben met mijn producten en dat is eerlijk gezegd soms pijnlijk.
Maar 1 ding is zeker: het is niet altijd de kwaliteit (waar ik naar streef) die hun belangrijkste focus is maar wel de prijs. En ik weet uit ervaring dat beide niet hand in hand kunnen gaan.
Kwaliteit kent nu eenmaal een prijs.
Het is mijn missie om enkel pure, gezonde voeding (zonder suikers en zonder bewaarmiddelen) te vermarkten, om zo mensen te helpen om snel maar tevens gezond te laten koken.
Dus ik neem hierin mijn verantwoordelijkheid en wil enkel producten vermarkten die 100% binnen deze filosofie matchen.
Je hebt mijn woord
X Julie